Rozpoczęła się trzecia już edycja konkursu „Mama w pracy" organizowanego przez Fundację Świętego Mikołaja. Zainteresowane firmy i pracujące w nich mamy mogą przesyłać zgłoszenia i wypełnione ankiety do końca lutego 2010 roku.
Konkurs „Mama w pracy" ma na celu poprawę sytuacji kobiet na rynku pracy. Głównym celem akcji jest promowanie promacierzyńskich postaw na rynku pracy zgodnie z zasadą, że matki są wartościowymi i lojalnymi pracownikami, dlatego warto o nie dbać.
- Matki są pracowite, obowiązkowe i lojalne, dlatego pracodawcy nie powinni obawiać się przyjmowania ich do pracy - mówi Karolina Błaszczyk, koordynatorka projektu z Fundacji Świętego Mikołaja. - Wspólnie z naszymi partnerami, chcemy przekonać przedsiębiorców, że zatrudniając kobiety mogą wiele zyskać. Pokazujemy, że wizerunek firmy przyjaznej matkom jest niezwykle cenny i znacząco podnosi wartość przedsiębiorstwa.
W tym roku po raz pierwszy Fundacja Świętego Mikołaja przyzna zwycięskim firmom roczną licencję „Firmy nieprzeciętnie przyjaznej mamom". Do konkursu mogą zgłaszać się zarówno małe i średnie firmy (do 50 pracowników), jak i duże (ponad 50 pracowników). Formularz zgłoszeniowy oraz regulamin konkursu są do pobrania na stronach internetowych Fundacji Świętego Mikołaja (www.mikolaj.org.pl, www.mamawpracy.pl) oraz dziennika Rzeczpospolita (www.rp.pl).
Konkurs dla "Firm nieprzeciętnie przyjaznych mamom" jest częścią kampanii społecznej poświęconej problemowi łączenia macierzyństwa z pracą zawodową kobiet, prowadzonej przez Fundację Świętego Mikołaja od 2007 roku.