„Jest OK, jeśli poza domem mogą swobodnie pracować te kobiety, które chcą. Jest OK, jeśli te, które chcą, mogą swobodnie pracować w domu, na rzecz swoich rodzin i nie są za to karane finansowym ubezwłasnowolnieniem. Jest OK, jeśli i jedne i drugie mają swobodę wyboru. A jeśli kobieta i jej partner zamienią się rolami i nikt nie uzna, że oboje zwariowali, to także jest OK.” – tak brzmi credo kampanii „ZROBIONE – ZAPŁACONE, czyli PRACA DOMOWA KOBIET - JAK JĄ WYNAGRADZAĆ?”, prowadzonej przez Fundację „Zadbać o świat”.
Na stronie internetowej kampanii organizatorzy piszą: „Było to tak... W 2000 roku stworzyliśmy w Fundacji „Zadbać o świat” ośrodek mediacyjny. Pracując ze skonfliktowanymi parami małżeńskimi, nieoczekiwanie zaczęliśmy dostrzegać ograniczenia, które tworzy struktura ekonomiczna, nie pozwalając kobietom czuć się pełnowartościowymi członkami społeczeństw. Dlatego jesienią 2000r. rozpoczęliśmy kampanię: ZROBIONE – ZAPŁACONE czyli PRACA DOMOWA KOBIET - JAK JĄ WYNAGRADZAĆ?
Dostrzegając skutki ignorowania praw kobiet: przemoc wobec nich, zbyt mały udział kobiet w życiu publicznym, ubóstwo - wskazywaliśmy strukturalną przyczynę tych zjawisk: „naturalne” nieopłacanie wykonywanej przez kobiety pracy domowej. W 2000 roku celem kampanii było stworzenie parlamentarnego i medialnego lobby na rzecz równego traktowania pracy produkcyjnej i reprodukcyjnej - jak nazywa się w międzynarodowych dokumentach pracę domową.
Przez półtora roku udało nam się sprawić, że problem wartości tej pracy stał się obecny w polskich mediach. Dzięki temu dotarło do nas wiele listów od kobiet z różnych stron Polski. Patronatem objęła kampanię Pani minister Barbara Labuda z Kancelarii Prezydenta RP, dzięki której w kwietniu 2002 zorganizowaliśmy w Pałacu Prezydenckim konferencję dla polityków i ekonomistów.