kobiety.net.pl

Nazwa: Hasło:
 
Jeśli nie masz jeszcze konta zarejestruj się
» Polityka cookie Kobiety.net.pl

Strona główna   Dom   Kariera   Rodzina   Styl   Zdrowie   Związki   Życie   Klub  

 
Szukaj

   





 
Ankieta
Czy kobiety w Polsce są dyskryminowane w pracy?





 
 

Kobieta - Rodzina - Praca
2007/6/21 22:47:17

Departament ds. Kobiet, Rodziny i Przeciwdziałania Dyskryminacji w Ministerstwie Pracy i Polityki Społecznej realizuje kampanię medialną pod hasłem „Kobieta - Rodzina – Praca”.

Kampania została przygotowana przez zespół pod kierownictwem wiceminister Joanny Kluzik - Rostkowskej z Departamentu ds. Kobiet, Rodziny i Przeciwdziałania Dyskryminacji w MPiPS. Kampania ma na celu zaprezentowanie efektywnych strategii radzenia sobie ze zjawiskami dyskryminacji kobiet na rynku pracy oraz aktywizację zawodową kobiet długotrwale bezrobotnych.

„Kobieta – Rodzina – Praca” to program propagujący metody aktywizacji społecznej i obywatelskiej w środowiskach pracy i środowiskach rodzinnych w celu zapobiegania dyskryminacji. Kampania chce także piętnować takie przejawy dyskryminacji, jak system pracy w nadgodzinach bez dodatkowego wynagrodzenia, zatrudnianie kobiet poza regulacjami kodeksu pracy w celu uniknięcia klina podatkowego oraz obniżanie poczucia wartości własnej pracownika poprzez mobbing.

Dyskryminacja kobiet jest jedną z najbardziej widocznych konsekwencji nieuczciwej konkurencji na rynku pracy w Polsce. Pozostałe skutki to: niski współczynnik dzietności, niska rzeczywista wydajność pracy, rekordowo niski w skali europejskiej udział funduszu wynagrodzeń w wartości dodanej rynku, rekordowo niskie wynagrodzenia i jedno z ostatnich miejsc w rankingu konkurencyjności gospodarek narodowych w Europie.

Kolejnym elementem kampanii „Kobieta – Rodzina - Praca” jest aktywizacja zawodowa kobiet długotrwale bezrobotnych. W czasie kampanii otrzymają one informacje, m.in. o tym, jak: zdobyć przy minimalnym ryzyku fundusze na rozpoczęcie własnej działalności, zdobyć kwalifikacje jako rodzic zastępczy, założyć spółdzielnię socjalną, zatrudnić się w stowarzyszeniu lub fundacji, założyć i zdobyć fundusze na własne stowarzyszenie lub fundację.

W ramach kampanii „Kobieta – Rodzina – Praca” Telewizja Polska emituje cotygodniowy magazyn „Kobieta zaradna”, w którym poruszane są między innymi problemy dotyczące sytuacji na rynku pracy samotnych matek, kobiet mieszkających na wsi, kobiet po 45 roku życia, samozatrudnienia, pozycji kobiet w polityce i nowych form zatrudnienia (telepracy, elastycznych form czasu pracy).

Kampania realizowana jest ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.

Źródło: MIPS.



Oprac: Adrianna Buniewicz

 
 

WyslijPowiadom znajomego DrukujWersja do druku LinkDodaj link Kanal RSSKanal RSS

Zainteresował Cię ten artykuł? Przeczytaj podobne. Kliknij i wybierz temat: dyskryminacja, kobieta, praca, rodzina, równouprawnienie


 


 


 
Przepis dnia: Pavlova biała z kiwi

Uzależnia i powoduje, że ci którzy szukali dotąd zastosowania dla "nadmiarowych" białek, mają problem co zrobić z żółtkami.»