Portale społecznościowe stają się dla pracodawców cennym źródłem poszukiwania pracowników. Dzięki temu mogą nie tylko pozyskać informacje na temat kandydatów, ale też obniżyć koszty procesu rekrutacyjnego. Co warto uzupełnić w swoim profilu, aby zwiększyć swoje szanse na znalezienie pracy?
Portale społecznościowe stały się ulubionym narzędziem poszukiwania pracowników. Pozwalają w szybki i prosty sposób uzyskać wiele informacji na temat kandydatów. - Korzystając z widocznych profili, możemy zweryfikować znajomość języka, doświadczenie, wykształcenie i wiele innych umiejętności kluczowych dla pracodawcy. Dzięki temu długi wywiad telefoniczny staje się zbędny – mówi serwisowi Beata Romanowska z agencji pracy tymczasowej i doradztwa personalnego Randstad.
Pracodawcy często spotykają się z sytuacją, kiedy ogłoszenie nie jest wystarczającym narzędziem w rekrutacji. Wtedy podejmują bardziej aktywne poszukiwanie przyszłej kadry, między innymi na portalach społecznościowych.
- Gdy szuka się pracy, warto uzupełnić własne portfolio zawodowe – radzi ekspertka. Na portalu społecznościowym można pochwalić się też znajomością języków oraz zainteresowaniami. Treści pojawiające się w internecie należy jednak kontrolować. W przypadku portali biznesowych pamiętajmy, żeby nasz profil zawierał wyłącznie informacje związane z pracą i wykształceniem. Jeśli chodzi o pozostałe serwisy, zadbajmy, aby to, co dotyczy życia prywatnego, było widoczne jedynie dla ścisłego grona naszych bliskich znajomych.