Polskie kobiety są najbardziej przedsiębiorcze spośród przedstawicielek płci pięknej w całej Europie! Z danych statystycznych wynika, że 39% małych i średnich firm w Polsce należy do pań, a najbardziej „kobiece” branże to przede wszystkim handel i usługi. Wśród powodów, dla których kobiety zakładają własne firmy najczęściej wymieniane są trudności w znalezieniu dla siebie interesującego zajęcia i chęć uniknięcia działań dyskryminacyjnych. Samozatrudnienie daje paniom większą samodzielność i możliwość samostanowienia o sobie, pozwala także na swobodniejsze godzenie pracy zawodowej z wykonywaniem obowiązków domowych.
Z badań sondażowych wynika także, że Polki są bardzo ambitne - na pytanie, czy byłyby gotowe przyjąć kierownicze stanowisko, twierdząco odpowiedziało 51% pań (i 57% mężczyzn). Kariera nie przysłania nam jednak całego życia – dla 90% kobiet ważniejsze od awansów i możliwości zrobienia błyskawicznej kariery jest to, aby praca zapewniała im komfort i stabilizację.
Niemal 75% Polek zajmujących stanowiska menedżerskie ma ponad 40 lat, męża i dzieci. W Europie sytuacja rodzinna kobiet pełniących funkcje kierownicze jest nieco inna – większość z nich wyżej ceni sobie robienie kariery, niż zakładanie rodziny i posiadanie dzieci. Według ekspertów Polska już wkrótce upodobni się pod tym względem do Zachodu, bo dla większości młodych kobiet najważniejsze jest osiąganie sukcesów zawodowych i coraz bardziej odwlekają one decyzję o zamążpójściu i urodzeniu dziecka.