Rekrutacja pracowników. Najważniejsze trendy w 2016 roku
2016/1/13 20:10:00
Działania pracodawców i rekruterów w zakresie pozyskiwania nowych pracowników są w uzależnione od wielu czynników. Wpływa na nie ma m.in. koniunktura, rozwój technologii czy nowe pokolenia kandydatów na rynku pracy. Ci, którzy chcą w tym roku przyjąć pracowników powinni pamiętać o śledzeniu najnowszych zmian dotyczących rynku zatrudnienia. Jakie trendy w rekrutacji w 2016 roku należy mieć na uwadze, prognozują eksperci LeasingTeam Group.
Dojrzałe organizacje mają świadomość, że o ich przewadze konkurencyjnej decydują pracownicy, dlatego planując działania i inwestycje w nowym roku nie zapominają o pozyskiwaniu kandydatów. Rekrutacja jest niezwykle dynamicznie ewoluującą dziedziną, której kierunek rozwoju silnie determinują uwarunkowania rynkowe, rozwój technologii i zmieniające się przyzwyczajenia i oczekiwania kandydatów. Kto zatem chce sięgać po talenty, musi być na bieżąco z zachodzącymi zmianami. Jakich trendów w pozyskiwaniu i rekrutowaniu pracowników możemy spodziewać się w 2016 roku? Sprawdźmy.
Walka o talenty w mediach społecznościowych
W ostatnim czasie rynek pracy diametralnie się zmienił. Efektem dobrej koniunktury i stabilnego wzrostu gospodarczego jest coraz większe zatrudnienie, a co za tym idzie rosnący popyt na pracowników. Firmy częściej szukają ludzi do pracy, ale mają znacznie większy problem ze znalezieniem kandydatów o odpowiednich kwalifikacjach. Od pewnego czasu mówi się wręcz o powrocie rynku pracownika. To zjawisko staje się coraz bardziej rozpowszechnione i wygląda na to, że w 2016 r. dalej będzie się umacniać. Prognoza ta jest optymistyczna dla kandydatów, ale już niekoniecznie dla pracodawców i rekruterów. Nie powinni się nią przejmować ci, którzy przez ostatnie lata zainwestowali w employer branding, nowe rozwiązania technologiczne w obszarze HR i dysponują narzędziami, które pozwolą im zatrzymać najcenniejszych pracowników lub ułatwią zdobycie nowych. Teraz firmy walcząc o kandydatów ze swoją konkurencją będą musiały jeszcze częściej sięgać po tzw. pasywnych kandydatów, którzy w danej chwili nie są zainteresowani zmianą pracy. W tej sytuacji pozyskiwanie kandydatów nie może się już ograniczać tylko do zamieszczenia ogłoszenia w sieci i wyczekiwania na spływ aplikacji. Specjaliści do spraw rekrutacji będą musieli biegle posługiwać się mediami społecznościowymi, aby skutecznie docierać do talentów w sieci, nawiązywać z nimi kontakt i skłaniać ich do udziału w procesie rekrutacji.