Aż 52 proc. Polek nie pracuje, zajmując się prowadzeniem domu i wychowywaniem dzieci. Wiele z nich marzy, by zrobić karierę. Ma im w tym pomóc rządowy projekt. „Życie to nie bajka. Weź sprawy w swoje ręce” - to jedno z haseł kampanii firmowanej przez wiceminister Joannę Kluzik-Rostkowską, odpowiedzialną w rządzie za sprawy kobiet i rodziny.
„Akcja « Spelniona w biznesie » skierowana jest przede wszystkim do kobiet, które mieszkają na wsi i chciałyby prowadzić własną działalność gospodarczą, ale nie wiedzą, jak się do tego zabrać. Druga bardzo ważna grupa, to kobiety niezarejestrowane w urzędach pracy, które bardzo szybko zrezygnowały z aktywności zawodowej i zajęły się domem i dziećmi. Nie pracują od pięciu, dziesięciu lat i zniknęły z rynku pracy. Wiele z nich chciałoby podjąć pracę i zarabiać na siebie, ale nie wierzą już w swoją szansę ani nie wiedzą jak to zrobić.” – mówi wiceminister Joanna Kluzik-Rostkowska.
Projekt Europejskiego Funduszu Społecznego i Departamentu ds. Kobiet, Rodziny i Przeciwdziałania Dyskryminacji w MPiPS „Jak dobrze być przedsiębiorczą kobietą!” składa się z kampanii medialnej pod hasłem „SpełniONA w biznesie” (spoty TV, radiowe, reklama prasowa i billboardy), której integralną częścią jest cykl 30 audycji pod tym samym tytułem, emitowanych w TVP2 w każdy poniedziałek o 11 rano. Audycja składa się z felietonu reportażowego przedstawiającego kobietę (lub kobiety), której udało się założyć własną firmę, oraz z felietonu instruktażowego, w którym każdorazowo przedstawiana jest inna kwestia związana z prowadzeniem własnej działalności gospodarczej.
Dodatkowo zainteresowane kobiety mogą przeczytać artykuły ukazujące się codziennie w portalu przedsiebiorczakobieta.pl oraz zadać pytanie ekspertom drogą mailową. Funkcjonuje również bezpłatna infolinia, pod którą dyżurują eksperci.