Okazuje się, że tworząc odpowiedni profil na serwisach społecznościowych możemy zwiększyć swoje szanse na rynku pracy. Jak wynika z badań przeprowadzonych przez serwis CareerBuilder.com 22 procent z przebadanych ponad 3 tysięcy osób zajmujących się rekrutacją szuka na stronach serwisów społecznościowych informacji na temat kandydatów starających się o pracę.
Co ważne: co trzecia z nich przyznaje, że znalezione tam informacje zniechęciły ją do zaproponowania posady danej osobie, a co czwarta przeciwnie: podjęła decyzję o zatrudnieniu danego kandydata właśnie na podstawie danych znalezionych na jego profilu na którymś z serwisów społecznościowych.
Jak można pogrzebać swoje szanse na otrzymanie ciekawej oferty pracy? Poważnym błędem jest przyznanie się na profilu do picia alkoholu i zażywania narkotyków, a także zamieszczanie tam prowokacyjnych zdjęć. Równie źle widziane przez osoby zajmujące się rekrutacją jest krytykowanie poprzedniego pracodawcy, dyskryminacyjne uwag na temat religii czy rasy oraz podawanie nieprawdziwych informacji dotyczących posiadanych kwalifikacji.