kobiety.net.pl

Nazwa: Hasło:
 
Jeśli nie masz jeszcze konta zarejestruj się
» Polityka cookie Kobiety.net.pl

Strona główna   Dom   Kariera   Rodzina   Styl   Zdrowie   Związki   Życie   Klub  

 
Szukaj

   





 
Ankieta
Czy kobiety w Polsce są dyskryminowane w pracy?





 
 

Najczęstsze powody rozczarowania rekrutacją z perspektywy kandydatów
2015/8/5 0:00:00

Te oczekiwania są kosmiczne!


17% osób poszukujących pracy jest rozczarowanych zbyt wysokimi wymaganiami ze strony pracodawców. Rzeczywiście, oczekiwania pracodawców systematycznie rosną. - Obserwujemy przyrost oczekiwań względem kandydatów w ogłoszeniach rekrutacyjnych. Pracodawcy poszukują pracowników o nieco szerszych kompetencjach, co często wiąże się z coraz częstszą potrzebą szybszych zmian w organizacji, przenoszenia pracowników między działami, większej ilości pracy projektowej. Taki system pracy sprawia, że od pracowników wymaga się nieco więcej niż kilka lat temu – wyjaśnia prezes Praca.pl. - Z drugiej strony, czasy w których pracownik nie musiał się rozwijać i przez wiele lat mógł bazować na posiadanych już kompetencjach odchodzą do lamusa. Pracownicy muszą nauczyć się tego, że aby być konkurencyjnymi, muszą dbać o to, by wiedzieć i umieć coraz więcej - dodaje ekspert rynku pracy.

Nikt mnie nie potrzebuje


Dla 13% kandydatów problematycznym aspektem szukania pracy, który często zniechęca do aktywności jest brak ogłoszeń o pracę w specjalizacji kandydata. - W niektórych branżach, rzeczywiście ogłoszeń rekrutacyjnych pojawia się niewiele. W drugim kwartale 2015 roku ogłoszenia z branży architektury stanowiły zaledwie 0,11% wszystkich opublikowanych na Praca.pl ogłoszeń rekrutacyjnych. Podobnie było z branżą tłumaczeniową (0,19%) czy ofertach pracy z obszaru sztuki (0,21%). A osób, które kończą każdego roku studia z tego zakresu są setki. Nic zatem dziwnego, że brak odpowiednich ofert pracy jest jedną z głównych przyczyn rozczarowania kandydatów. Nie jest to jednak kwestia zależna od pracodawców, lecz specyfika rynku pracy – sprzedawców czy osób związanych z obsługa klienta zawsze będzie potrzeba więcej, niż historyków sztuki – komentuje Krzysztof Kirejczyk.


Strony: [1] [2] [3] następna »

()


 
 

WyslijPowiadom znajomego DrukujWersja do druku LinkDodaj link Kanal RSSKanal RSS

Zainteresował Cię ten artykuł? Przeczytaj podobne. Kliknij i wybierz temat: praca, pracownik, rekrutacja, rozmowa kwalifikacyjna


 


 


 
Przepis dnia: Pavlova biała z kiwi

Uzależnia i powoduje, że ci którzy szukali dotąd zastosowania dla "nadmiarowych" białek, mają problem co zrobić z żółtkami.»