Rekrutacja pracowników. Najważniejsze trendy w 2016 roku
2016/1/13 20:10:00
„Aktywne uczestnictwo w mediach społecznościowych stanie się niezbędne do odniesienia sukcesu w obszarze rekrutacji. Kandydaci coraz poważniej traktują swoje wizytówki biznesowe w Internecie i oczekują kontaktu od potencjalnych pracodawców i rekruterów. Obecność profesjonalistów online i ich otwartość na nawiązywanie kontaktów, sprawia, że dostęp do talentów jest ułatwiony, ale warunkiem jest biegłość w obszarze mediów społecznościowych. Kiedyś dla rekruterów był to alternatywny sposób pozyskiwania kandydatów, w czasach rekrutacji on-line to już konieczność” – komentuje Anna Kurczewska-Formela, Kierownik Działu Rekrutacji w LeasingTeam Group.
Rekruter z kompetencjami sprzedażowymi mile widziany
Każdy doświadczony rekruter wie, że pozyskanie aplikacji to dopiero początek. Podczas rozmowy rekrutacyjnej należy nie tylko zweryfikować doświadczenie zawodowe i kompetencje kandydata, ale także zbudować w nim motywację do dalszego udziału w procesie rekrutacji. Właśnie dlatego rekruter powinien posiadać kompetencje sprzedażowe, dzięki którym będzie w stanie przekonać do udziału w procesie rekrutacji nawet osobę, która aktualnie nie myśli o zmianie pracy. Konieczność częstszego niż do tej pory sięgania po pasywnych kandydatów sprawi, że marketing rekrutacji nabierze szczególnego znaczenia. Rekruterzy będą musieli rozwijać swoje kompetencje sprzedażowe, aby biegle operować językiem korzyści i trafnie dopasowywać argumenty i komunikaty do swojego odbiorcy. W końcu to, w jaki sposób przekażą informacje na temat możliwości rozwoju, awansu, dostępnych benefitów pracowniczych, czy kultury organizacyjnej firmy, będzie decydowało o zaangażowaniu kandydata w proces rekrutacji.