Rekrutacja pracowników. Najważniejsze trendy w 2016 roku
2016/1/13 20:10:00
Employer branding nabierze na wartości
Teraz, kiedy rynek pracy ponownie staje się rynkiem pracownika kadra zarządzająca zaczyna zdawać sobie sprawę, że bez wizerunku solidnego pracodawcy firma nie jest w stanie przyciągnąć najlepszych kandydatów. To, w jaki sposób postrzegana jest firma ma wpływ na to jacy ludzie do niej trafiają. W związku z tym coraz więcej firm zwiększa swoje budżety na employer branding i działania promocyjne skierowane do kandydatów. Pracodawcy chętniej inwestują w prowadzenie profili firmowych na portalach społecznościowych i to nie tylko biznesowych. Coraz ważniejsze staje się uczestnictwo w targach pracy dla studentów i absolwentów, a także współpraca z uczelniami wyższymi. Prowadząc zajęcia czy warsztaty na uczelni firma może docierać do osób, które w ciągu najbliższych lat staną się dla niej cennymi kandydatami. Innymi sposobami na wzmocnienie wizerunku dobrego pracodawcy jest pisanie artykułów branżowych i tworzenie profesjonalnych zakładek kariery na www. Pamiętajmy, że kandydaci tak samo wyszukują informacje o pracodawcy, jak pracodawca o nich, właśnie dlatego posiadanie atrakcyjnej i angażującej strony internetowej staje się coraz ważniejsze.
„Kandydaci zaczynają oceniać marki pracodawców w taki sam sposób, w jaki oceniają produkty na półkach sklepowych. Jeśli brand nic nie mówi, trudniej podjąć decyzję o zakupie produktu. Podobnie działa to w przypadku szukania pracy. Jeśli kandydat nic nie wie o pracodawcy, jaką ma mieć motywację do tego, aby u niego pracować? W dzisiejszych czasach świadomość marki i wizerunek dobrego pracodawcy często decydują o powodzeniu procesu rekrutacji” – podsumowuje Anna Kurczewska-Formela z LeasingTeam Group.
Programy polecające dla oszczędnych
Programy polecające są jednym z najskuteczniejszych i najtańszych rozwiązań rekrutacyjnych, zazwyczaj atrakcyjnym dla wszystkich zaangażowanych stron. Nie dość, że nie wymagają dużych nakładów finansowych, to jeszcze znacząco skracają czas realizacji procesu – nic więc dziwnego, że cały czas rosną w siłę. Osoby polecające najczęściej bardzo dobrze znają już firmę, jej wartości i kulturę organizacyjną, dlatego wiedzą, kto najlepiej odnajdzie się w strukturach przedsiębiorstwa. Dla potencjalnego kandydata taki pracownik jest wiarygodnym źródłem informacji, często o znacznie większej sile przekonywania niż rekruter. Z kolei zarekomendowanie pracownika wiąże się z gratyfikacją finansową dla polecającego. To sprawia, że pracodawcy korzystający z programów polecających obserwują wzrost zaangażowania, satysfakcji z pracy i motywacji swoich pracowników.